torsdag 19. desember 2013

Et glimt av fremtiden

Som tidligere nevnt så har jeg smerter og kramper under føttene. Dessuten så har jeg grå stær, og en arvelig hornhinnesykdom, som ikke kan behandles, og derfor kan jeg heller ikke bli operert for den grå stæren.

Når mannen min i tillegg også har grå stær, blir livet ganske komplisert. Vi er avhengig av at mannen min kjører, for jeg har kjøreforbud pga. synet.

I går skulle han til førundersøkelse på øyeavd. på sykehuset, for operasjonen for grå stær. Ikke kunne han kjøre, og det var også problemer med bussforbindelser etc. Heldigvis så fikk vi hjelp av vår gode venninne, Turid. Hun hadde fri fra jobb og kom og hentet oss. Vi hadde også fått tilbud fra gode venner, Else og Inge, men de bor helt på andre siden av Stavanger, og vi ville helst unngå å belaste dem denne gangen.

Nå viste det seg at den grå stæren til mannen min hadde "gallopert" og han måtte opereres fort, og han fikk tid i morgen tidlig, kl. 08.00. Valget var derfor å ta drosje begge veier, og det er jo et stykke fra Sola til Stavanger, og Nav dekker kun buss. Igjen kom Turid til unnsetning, og hun henter og bringer i morgen også. Takk for god hjelp til Turid, som alltid stiller opp.

Mannen min har kjøreforbud til etter at han har vært til kontroll på sykehuset på lørdag, så da får vi vel se hvordan vi løser dette.

Han skal også operere det andre øyet, så da blir det samme problematikken.

Dette ble et lite glimt av fremtiden vår. Jeg er helt ubrukelig til det meste, og når slike ting oppstår, så ser man hvor lite kontroll man egentlig har.

Julemiddagen hos min kusine på Bryne ble også avlyst, for med nyoperert øye, og mørke veier, så er det helt uaktuelt å kjøre denne strekningen.

Men vi har jo fått kjøpt inn det meste, så vi skal nok klare oss denne julen også.

En riktig god jul til alle venner fra Kirsten
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar