torsdag 8. mars 2012

Oppskrift på strikkepuff


Jeg har lært mye av mine gode venner på facebook, bl.a. å lage strikkepuff, noe som er blitt kjempepopulært.
Jeg har fått flere spørsmål om fargene jeg har brukt på den siste lysegrå m/litt sølv-puffen. Her er fargene: 
Jeg har brukt på den lysgrå: Ca. 2 nøster lyslilla Ullteppegarn (Gjestal), nesten 3 nøster Silja strømpegarn, flerfarget i lilla, farge 55, (Gjestal) og 3 1/2 nøste med Rauma garn, Puno Metallic, lysgrå med sølv, farge 20310. Jeg brukte alt...så 1 av hver farge, og la opp 40 masker på pinner nr. 10, strikket 120 cm. lang. Sydde forsiktig igjen kortsidene, og snurpet langsiden sammen. Siden det er veldig tykkt, så må du helt til slutt snurpe litt sammen.Brukte 1 dyne og 1 pute.  Dere kan også se oppskrift på Pickles strikkeoppskrifter (men jeg synes de er for store).

Lykke til.

                                                          Klem fra Kirsten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar