lørdag 20. oktober 2012

Et utrolig mislykket og kort opphold på Ravneberghaugen rehabiliteringssenter

Jeg hadde så store forhåpninger om oppholdet på Ravneberghaugen rehabiliteringssenter. Da jeg fikk telefon om å komme en dag tidligere, dvs. torsdag, så virket dette så positivt.

Jeg hadde jo egentlig søkt til helse Vest om opphold på Landaasen rehabiliteringssenter, pga. at der hadde de bassengtrening, noe som for meg var det viktigste med oppholdet. I telefon med helse Vest så sa de at dette tilbudet på Ravneberghaugen var absolutt like bra som Landaasen. Dette var jo helt feil. Det fantes ikke basseng i det hele tatt på senteret, og kun bassengtrening en gang i uken i Os sentrum, som ligger 5 km. fra senteret. Dette oppdaget jeg rett før vi skulle reise.

Jeg måtte være der senest kl. 12.00, og vi måtte tidlig opp for å rekke dette. Ikke fant vi frem, og kjørte oss bort, for det fantes ingen skilt om hvor vi skulle ta av fra hovedveien. Etter informasjon fra en bensinstasjon i Os sentrum, så kom vi omsider frem, 1/2 time for sent. Stor var vår skuffelse at det eneste som skjedde var at vi kun fikk utlevert nøkkel til rommet mitt. Ingen informasjon, ingen omvisning, og omtrent ingen folk. Vi gikk litt rundt for å se hva dette bygget inneholdt, og det var jo ikke så mye.

Før mannen min reiste hjem fikk vi en enkel lunsj, salat, og prisen for den var 85,- kr. for mannen min.

Jeg fikk anvist plass ved bordet, og alle var veldig hyggelige, og vi hadde en god tone. Men ingenting skjedde. Jeg måtte dagen etter gå rundt å lete etter fysioterapeut for å finne ut hva opplegg som jeg skulle følge. Det viste seg at det var ikke noe opplegg i det hele tatt.

Ingenting skjedde i løpet av helgen.

Det viste seg at dette var et rehabiliteringssenter for det meste for nyopererte av hofte og kne. Disse skulle lære seg å takle den nye hverdagen med å bruke krykker, og kle seg selv etc.

Etter hvert måltid så forsvant alle opp på rommet for å hvile. For meg var dette så utrolig mislykket, for jeg passet ikke inn i dette opplegget i det hele tatt.

Etter 3 netter, uten søvn, så bestemte jeg meg for å reise hjem. Mye fordi fysioterapeuten kom opp med en fullstendig feil diagnose, som ikke hadde noe med min sykdom å gjøre og så stor mangel på behandling.

Jeg syntes det var viktigere at en som trengte plassen mer enn meg, fikk denne sjansen.

Det var deilig å komme hjem, like dårlig som før, men uten den hjelp jeg skulle få. Derfor var dette fullstendig bortkastet, både mht. timer i bil og venting på ferjer.

Vel hjemme igjen så er ingenting forandret. Klarer så vidt å bevege med her i leiligheten, og må i rullestol når vi skal ut.

Mitt liv i et nøtteskall. Lurer virkelig på om jeg noen gang blir bedre. Man kan jo bli deprimert for mindre.

Gleder meg i hvert fall over å ha fått bestilling på 100 julekort, som jeg er i full gang med. Mye arbeid, ikke så mye fortjeneste, men det får tankene over på andre ting.

Ha en riktig god helg, alle kjære dere som tar turen innom bloggen min.

Klem fra Kirsten 

  

10 kommentarer:

  1. Kæreste Kirsten
    Hvor er det trist du skulle prøve dette. !!!
    håber du bliver fri for smerter kære ven ♥
    Ja godt du tænke på andet..og du kan være kreativ..det er terapi for sjælen kære ven...
    du er super god til at lave kort de er utrolig flotte
    Mange klem
    Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk, Elisabeth, for omtanken og herlige ord.

      Klem fra Kirsten

      Slett
  2. uff og uff.....dette var ikke det jeg håpet på å lese etter oppholdet ditt....gjør meg vondt å lese :-(

    det positiver er at du har fått bestilling på disse flott kortene dine...100 stk!!! du får ikke tid til å tenke syk.

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Tone, for omtanken. Men nei, det var langt i fra som forventet, og jeg har slitt med dette etterpå.

      Klem fra Kirsten

      Slett
  3. Nei, så dumt dette var. At du skulle komme til et sted som ikke hadde noe for seg. Når du får beskjed om at det er et like bra sted som det du hadde tenkt, tror jeg nok at jeg ville ha klaget, så det kan blir gjort om, og du får komme til stedet med basseng.
    Ha en fin søndag!

    Klem fra Eli:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Eli.
      Nå gleder jeg meg bare til å reise til Marbella, så får jeg se om jeg kan få en slags bassengtrening der.

      Klem fra Kirsten

      Slett
  4. Uff dette var jo slettes ikke bra.
    Ikke noe særlig med tanke på at dette slettes ikke var til noen hjelp for deg og dine plager.
    Nesten så jeg blir litt sjokka av å lese åssen du har blitt mottatt på dette stedet, ikke bra overhodet.
    Så bra at du har fått bestillinger på julekort å kan komme i andre tanker og kose deg med dette:)
    Masse go bedring, Kirsten
    Håper at det må snu til det bedre for deg med tanke på helsen.
    klem sissel

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Sissel.<3

      Jeg har ikke gitt helt opp håpet enda.
      Litt skryt skal de i hvert fall ha, herlig og variert mat, koselige folk på kjøkkenet.

      Klem fra Kirsten

      Slett
  5. Hei,synes du burde klaget på dette oppholdet,sikkert flere som opplever dette.Ikke bra...Men DU får nå ha god bedring og fantastiske flotte julekort du lager :)Virkelig kreativ er du..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk.<3
      Hadde jo tenkt på å klage, men nå er jeg bare glad for å være hjemme. Reiser til Marbella og litt varme om en uke, og det skal bli deilig å komme "hjem" til vår lille bungalow.

      Klem fra Kirsten

      Slett