fredag 19. april 2013

Turids lakseform

Så gledelig at så mange likte lakseoppskriften jeg la ut her. Det er jo ikke mat jeg blogger om, men synes det er gøy å dele med dere som leser bloggen min, når vi har funnet en nydelig oppskrift.

Dette er Turids lakseform:



Lakseoppskrift:
400 gr. laks
1 beger Creme Fraiche
2 ts. pepperrot
2 ts grov sennep (Dijon)
2 fedd hvitløk
saft av 1/2 lime
salt
pepper
ca. 150 gr. reker

Laksen legges i en ildfast form på 180 gr med olje, salt og pepper i 10min, deretter et beger med creme frasce , 2ts pepperrot, 2 ts grov sennep, 2 fedd hvitløk over i 10 min , evt.
Reker taes på toppen inn i ovnen ett minutt.
Serveres med poteter eller ris, og feks med brokkoli.
 
God appetitt

 
                                                   Klem fra Kirsten
 

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elin.
      Tusen takk for så flott omtale av oppskrifter og blogg.<3
      Skal virkelig tenke på forslaget ditt.

      Klem fra Kirsten

      Slett