søndag 5. mai 2013

Mot et slankere liv

For 8 år siden fikk jeg beskjed av legen at jeg måtte gå ned i vekt. Dette tok jeg meget alvorlig, og jeg klarte å gå ned 27 kg. i løpet av ca. 6 år, og var nede i idealvekt.

Men etter en tid, så begynte vekten sakte men sikkert å gå opp, og jeg gikk opp nesten 14 kg. Jeg begynte å se i boka hvor jeg skriver opp vekten, og fant fort ut at det startet da jeg måtte i rullestol for det meste.

Nå prøver jeg å klare meg mest mulig uten rullestol, selv om det koster mye smerter og kramper. Jeg går turer på stranden med staver, og når vi skal ut og handle så støtter jeg meg i rullestolen. Og det har gitt resultat. I løpet av snaue 4 uker så har jeg minket ca. 2 kg. og ca.10 cm (midje, ende, hofter). Satser på enda 10 kg. ned, men får ta tiden til hjelp.

                                                     Klem fra Kirsten

3 kommentarer:

  1. Denna vekta er ett stadig tilbakevendende problem. Men så fint at du greier å gå ned sjøl med bevegelsesproblemer.

    stå på!

    SvarSlett
  2. Lykke til, beste kaloribrenneren som finnes er jo bevegelse.

    SvarSlett