torsdag 13. desember 2012

Bare dårlig

Jeg har i lang tid prøvd å fokusere på alt det positive i livet mitt: fantastisk familie, kjempeskjønne facebookvenner og mine gode venner, utrolige hobbyer, elsker kreativitet.

Også å lage ting, jeg må alltid overdrive, men blir så revet med, selv om fingrene verker så intenst. Har en form for revmatisme, selv om dette finner de heller ikke ut av.

Det verste er all krampen som jeg har hatt i over 7 år nå, dagen lang, samt smertene i ryggen. Etter så lang tid etter operasjonen av Spinal stenose, 9 mndr., så ser det heller dystert ut. Jeg har mistet troen på at jeg blir bedre. Så, dette kan nok være nerveskade som nevrokirurgen omsider trodde.

Jeg har mange år foran meg, med daglige "vondter" og forstår ikke hvordan jeg skal holde ut. Jeg må i rullestol når vi skal ut, og kan omtrent ikke bevege meg inne, men får ingen diagnose, og derfor ingen hjelp.

Å være avhengig av mannen min, hele tiden, er ikke lett. Han stiller opp, og gjør alt for meg. Men, jeg føler meg så nedfor av og til, og ingen hjelp å få for plagene mine.

Mannen min holder ut, kjører og handler, tar seg av meg i rullestolen etc. Som han sa tidligere i dag: "Vi får håpe på at jeg beholder førlighet og helse". Hva skulle vi gjort uten, når vi ingen hjelp får fra det offentlige?

Dette er livet mitt, men jeg blir ikke vant til det, og det gjør meg lei.

                                                                Klem fra Kirsten




6 kommentarer:

  1. Uff…
    Skjønner godt at sykdommen din tærer på … Heldigvis har du ståpå vilje, kreativitet og styrke som jeg beundrer !
    Mitt juleønske for deg er at du får en skikkelig utredning og den hjelpen du sikkert har krav på !!
    klem fra meg til deg Kirsten <3

    SvarSlett
  2. Hei Kirsten!:)Trist at du har det sånn hver dag,kroniske smerter er tungt å leve med.Håper likevel på bedre dager for deg!:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  3. Rakk ikke å skrive kommentar i går....
    Huff & huff, hvor trasig dette er for deg. Å være helt avhengig av andre er ikke den mest optimale følelsen, men du er heldig som har Svein da!
    Ønsker deg god bedring, og en masse stå-på-mot! ;)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Nina.<3
      Håper enda på bedring, men det ser dårlig ut.
      Ja, hva skulle jeg gjort uten Svein? Han er verdens beste.<3

      Klem fra Kirsten

      Slett