onsdag 30. januar 2013

Pallebordet og pallebenken min

Jeg har tidligere vist dette bildet av pallebor og pallebenk som vi har laget, og som vi har stående her på terrasssen i Casa Idylle.


Jeg har fått mange kommentarer, bare positive, og også flere spørsmål som jeg har svart på.

Bordet har plexiplate og lister rundt. Men dette er en meget dårlig løsning når møblene skal stå ute her, og vi har havet bare 60-70 meter unna. Det gjør at det er veldig fuktig her både høst, vinter og vår.

Nå har møblene stått ute i 3 mndr. og jeg har vært nødt til å fjerne platen og listene pga. fuktighet og skitt. Det skal nå få tørke noen dager, så skal det males litt, og jeg får finne en ny måte å ha plexiglasset på. Det blir for tett å legge det rett nedpå bordet, for fuktigheten får ikke tørket opp.

Når jeg har funnet den rette løsningen, så kommer det nok et innlegg om dette.

                                                         Klem fra Kirsten


2 kommentarer:

  1. Bare noe jeg kom på nå. Vet ikke om det funker, men en om du legger sånne hvite filtknotter som blir brukt under møbler under bordplaten og pallen. Da blir det ei lita glipe.

    Synnøve

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig av deg, Synnøve, å komme med et godt råd.<3 Har tenkt på det, men siden vi har så mye fuktighet så vil filtknottene aldri tørke helt. Har funnet en løsning, så det kommer et innlegg snart.

      Klem fra Kirsten

      Slett