fredag 13. juni 2014

Dagens middag

Som jeg strever med å ta av noen kg. Har slanket meg de siste 9 årene, og begynner å bli virkelig lei. Men må jo tenke hver dag på hva jeg spiser. Siden jeg ikke kan trene pga. krampene jeg har under føttene, som gjør at jeg har problemer med å bevege meg, så må jeg hele tiden tenke på hvor mye jeg får i meg. Så utrolig kjedelig, og av og til skeier jeg ut.

Jeg har gått ned mange kg., men også gått opp noen, og står nå på stedet hvil.

Middagen i dag var utrolig god og en lettvariant vil jeg vel si:

Hvalbiff
Kokt nykål
Mager potetsalat



Dette er en stor favoritt, spesielt når nykålen har kommet. Hvalbiffen smakte så utrolig godt, og potetsalaten fant vi i Jeanette og Grete Roede s: lett o mett:

Til 4 porsjoner:

400 gr.  poteter
4 ss lettrømme (vi brukte mager kesam)
4 ss yoghurt naturell
1 ts sennep
1/2 løk
1 sylteagurk
1 ts kraft fra sylteagurken
salt, pepper og presset sitron  (etter smak)

Dette er absolutt den beste potetsalaten jeg har smakt, med en herlig syrlig smak. Anbefales til dere som vil ha en lettvariant.

                                            Klem fra Kirsten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar