tirsdag 6. oktober 2015

Bleiekake


Å lage bleiekake er virkelig gøy. Den første jeg laget var til lille Mikkel for snart 4 år siden.
Da vi nå skulle bli farmor og farfar til enda en gutt, så måtte jo det lille nurket også få.
 
Jeg startet med å kjøpe et stort brett. Bleier, ca. 4 pk. og strikk. Rullet hver bleie og tok på strikken. Plasserte bleiene i brettet, med en tørkerull eller toalettrull i midten. Når brettet var fullt, bandt jeg hyssing (2 runder) rundt for å holde den sammen.
 
 

Tørkerullen ble erstattet med 1 flaske cava.



Neste kake skal være mindre, men inni hadde jeg en tom hylse til tørkerull. Denne kaka ble satt oppå den andre.

Den siste ble dekket uten noe hull inni.

Her ser dere kaka ferdig før pynting.





Det morsomste er jo pyntingen, og her er den nesten ferdig. På denne har jeg valgt et hvitt blondeskjerf nederst (til moren). De andre er dekket med blondestoff og blonde og silkebånd.





Til slutt, selofan rundt.
 



Denne er til en liten jente. Så gøy å gå litt amok i pyntingen, over the edge.

Og begge har fått en liten kurv på toppen med diverse i, zinksalve, såpe, etc. Og på toppen et kosedyr til babyen.



Men, skal du gjøre det ordentlig, så vil det koste. Mine kom på ca. kr. 1.500,- pr. stk. Men vel verdt det.
 
Klem fra Kirsten
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar