torsdag 10. november 2011

Drømmeleiligheten vår - Kjerrberg Terrasse

For en del år siden så kjøpte vi det som vi trodde var vår drømmeleilighet. Av helsemessige grunner valgte vi å selge huset med fire etasjer og stor hage på Stangeland i Sandnes. Valget fallt naturlig på Kjerrberg Terrasse, herlig hjørneleilighet, passe stor, 88 m2, 2 soverom, pluss herlig terrasse på 27 m2.

Vi flyttet inn 23/9-07. Allerde før innflytting så oppdaget vi at det var en irriterende during i leiligheten, mot hovedsoverom og bad. Lyden kom fra skapet til den vannbårne varmen. Vi kjempet en knallhard kamp, sammen med advokaten vår, og alle mente at dette skulle ordnes. Etter 2 1/2 år kamp, så ville ingen innrømme noen som helst feil.

Det endte med at vi måtte påkoste alt selv med omkostninger til tømmermann, materialer etc. for å isolere veggen rundt dette skapet. I den forbindelse så oppdaget tømmermannen at det var veldig sparsom isolasjon i yttervegger og rundt vinduene på begge soverom. Vegger måtte rives og isoleres på nytt. Vi fikk ingen hjelp av styret. Dette tok veldig mye på krefter og psyken, og jeg ble innlagt med hjerteproblemer i januar 2010. Tross blodtrykkstabletter så hadde jeg et utrolig høyt blodtrykk i denne perioden.

Etter alt dette arbeidet med uforutsette utgifter, og også ha fått innglassert terrassen, så anså vi at nå, endelig, så er vår drømmeleilighet endelig blitt det den skulle være.

For noen uker siden fikk vi beskjed fra formann i styret at flere av leilighetene ikke hadde godkjent mansjett i slukene til dusj og vaskemaskin. Dette var noe jeg hadde satt spørsmålstegn ved for en tid tilbake, for jeg mente at det kun var litt flagrende membran i vår dusj. Jeg spurte en nabo som er rørlegger om dette, men alt var i orden hos dem. Derfor tenkte jeg at kanskje jeg overreagerte.

Det som vi også har reagert på er at, selv om vi heller olje i slukene på badet før vi reiser til Spania, så lukter det kloakk på badet når vi kommer hjem.

Nå skal vi få sjekket dette når vi reiser hjem.

Jeg vil påstå at vi har den best isolerte leiligheten i våre fire blokker. Påkostet selv, men vi kunne ikke vente på å få gjort dette, da det slet helsemessig, med fryktelig trekk på soverommene, som endte med vondt i hals, etc. Alle de andre, som oppdaget mangelfull isolering fikk ordnet dette uten kostnader.

Vi har lært ganske mye av dette, og priser oss lykkelige over at vi har en flott og kjær leilighet. Vi stortrives nå, og nyter livet på den høyeste toppen i Sola.   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar