fredag 12. september 2014

Tur til Oslo

Jeg har vært mye fraværende den siste tiden. Grunnen er at jeg strever med helsen og er alltid så trett og utmattet. Problemer med å sitte med PC en gjør det ikke bedre. Nye tabletter hjelper ikke mot krampene under beina, så dagene er ganske triste.

Men, vi har vært i Oslo en langhelg. For en opplevelse. Vi bor i et fantastisk land med utrolig flott natur, noe vi nøt i fulle drag. Vi kjørte over Suleskar og møtte mange sauer som gikk midt i veien. Vi hadde bestilt rom på Dalen Bed & Breakfast, for det ble for langt å kjøre helt til Oslo.

Vi stoppet i Valle og hadde en fantastisk middag på Valle motell og camping. Jeg har aldri smakt slike nydelige reinsdyrkaker før, med godt tilbehør.

Vi storkoste oss i Oslo. Fredag hadde vi en rolig og kjempekoselig dag hos datter med familie. Lørdag fikk vi en fantastisk sightseeing av vår svigersønn, både i sentrum og i deres nye flotte båt, i Oslofjorden.

Svigersønnen vår hadde bursdag tidlig i vår, og vår presang til ham var en tre-retters middag, som vi hadde på lørdagen:

Forrett: Avokado med reker i majones/chilisaus

Hovedrett: Lammefrikasse

Dessert: Norske jordbær med jordbærgele i trylleform, med vaniljesaus og vaniljeis.

Og, selvfølgelig kjempegode viner fra vinkjelleren.

Søndag besøkte vi sønn og svigerdatter, og spiste middag med dem i Lillestrøm.

Mannen min skulle på fotballkamp med Ulf Sandnes/Stabekk, på kvelden, og svigersønn og vårt eldste barnebarn var med. Jeg tror nok de storkoste seg, selv om det ble uavgjort.

Mandag gikk turen hjem igjen, uten overnatting. Men vi hadde et stopp i Sirdal, hvor vi spiste en fantastisk middag.

Det gikk ganske greit, men enda er jeg veldig hoven i føttene, men håper jo det vil dempe seg litt.

Neste gang vi ser datter & co. blir i Spania om noen uker. Gleder meg.

                                              Klem fra Kirsten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar