lørdag 16. juni 2012

Forandring fryder

Det skal ikke så mye til for å få litt forandring. Da jeg bestemte meg for å ha den siste Give Away'en, så malte jeg flere telysholdere og denne gang ønsket jeg å beholde to selv. Her har de fått plass på salongbordet, plassert oppå to gamle askebeger i sølv som jeg har arvet.



Vasen til venstre har jeg også malt:



Jeg hadde veldig lyst på en pallebenk, lik den vi har i Marbella, her på den innglasserte terrassen vår her på Sola. Men valget ble denne benken. Dette er barnesengen til mine barn, og den har fulgt meg fra hus til hus. Til vanlig står den på pikerommet, men nå i sommer har den blitt malt og har både lammeskinn og nye puter. Putene er kjøpt på Ikea. Den er kjempegod å sitte i og har den rette høyden her til spisebordet. Her sitter vi ofte og inntar herlige måltider, spesielt indrefilet stekt på raclettegrillen eller skalldyr.


Som dere sikkert forstår så er jeg glad i farger.

Denne herlige lampen har jeg kjøpt hos Ann Elin som driver Fru Rosas Landhandel. Her har jeg ikke koblet til elektrisk, men har valgt stearinlys. Den nydelige takrosetten har endelig kommet på plass. Denne kjøpte vi sist sommer hos Nina som driver Paradiset Hage & Interiør, da vi tok turen opp til Molde for å besøke henne. Og vi fikk hilse på Ann Elin også før de skulle avgårde på ferie. To vidunderlige venner.


Dette gamle skrivebordet er arvet etter en tante og onkel av min far. Vi er så heldige å ha vinduer fra gulv til tak, 9,5 m tilsammen, og alle vender ut mot den innglasserte terrassen.


Et glimt av stuen:


Denne komfyren har vi på kjøkkenet. Synes den er så fin og passer så godt hos oss. Men før vi reiste til Marbella i april så røyk stekeovnen. Har hatt reperatør, og han håpet å få bestilt nye deler, så da blir den brukbar igjen. Det er i stekeovnen jeg brenner glassmalingen, så denne må snart bli i orden. Det er godt å ha noe å gjøre.




Jeg vil takke så mye til nye følgere, og til alle dere som tar en titt inn på bloggen min.

                                          Mange sommerklemmer fra Kirsten

5 kommentarer:

  1. Det er nydelig hos deg - farger blir man glad av!
    Ønsker deg en riktig god helg!
    Klemmer, Marianne.

    SvarSlett
  2. Takk for titten, Kirsten.
    Ønsker deg ei riktig god helg.

    Klem fra Inger

    SvarSlett
  3. Tusen takk, begge to.<3
    Riktig god helg.<3

    Klem fra Kirsten

    SvarSlett
  4. Kjempefint!
    Genialt å sette stearinlys i den lysekrona da! Det gav meg en ide til glassverandaen! :)

    SvarSlett