søndag 17. november 2013

Kyllingform Creme Fraiche

I dag har vi hatt en utrolig deilig middag. Denne oppskriften fant jeg på Matbloggtoppen og under bloggen: Mat med Marith.


Ris med bacon.
 
 
 
 
 

Før maten hadde jeg herlige sorte oliven og et glass Lambrusco rosevin.





Her er oppskriften til Marith:
Du trenger:1 kyllingfilet pr pers ( eller 2-3 kyllingindrefileter), ½ l lett creme fraiche (cf) til koking, ca 2-3 never med hakket spinat( den kan gjerne være frossen), 1-2 vårløk, ost til topping, cherrytomater, litt fetaost og evt oliven. 1pk a 125 gr baconterninger, og ris.
Slik gjør du: Legg spinatblader i bunnen av formen, smør på litt cf, legg i ferdigstekte kyllingfileter i biter (jeg tok mine rett fra fryseren).
Mer cf, legg på hakket vårløk, dryss ost over formen, topp med cherrytomater, litt feta og evt de urtene du ønsker

I forkant kan du krydre opp cf med salt pepper, litt timian, litt revet kinesisk hvitløk eller det som du er mest glad i.
Sett det inn i stekeovnen på 225 gr i ca 20 min

                                       Klem fra Kirsten

2 kommentarer:

  1. Hva kan man erstatte cremefraiche med ersom man ikke tåler melk?

    SvarSlett