fredag 2. mai 2014

Kylling i currysaus

Noen ganger når vi har vært ute og spist, så har vi fått servert nydelig currysaus til kyllingen. Jeg har prøvd å finne en lett-variant av denne, men det var ikke så lett.
Derfor ville jeg gjerne prøve meg på en lett-variant, som jeg fant på selv, og denne ble kjempegod:


Oppskrift:
2 småløk stekes lett gylne (jeg bruker kun sprayolje)
(hadde tenkt å ha i hvitløk også, men det hadde vi ikke i hus)
tilsett 1 ts. mild rød currypaste
Rør sammen og tilsett ca. 2,5 dl. sojamelk og litt kyllingkraft
tilsett ca. 1 ts. currypulver, litt om gangen og smak til
kok opp
tilsett maizena rørt ut i vann
litt salt og pepper

Kyllingfileer (ca. 450 gr.) skjæres i skiver og stekes, krydres med salt og pepper og
has i sausen:




Serveres med basmati-ris og stekte bananer:



 
 
Vi ble veldig fornøyd, og det smakte kjempegodt. Dette var nok saus til to personer, litt i snaueste laget, så neste gang så blir det nok litt mer av alt.
 
Klem fra Kirsten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar