søndag 8. januar 2012

Glassmaling - trinn for trinn

Da har jeg malt 4 telysholdere og 2 vaser, som også kan brukes til telys.
Når de er ferdige, skal de sendes til Beate, som driver facebooksiden Tips & Inspirasjon Til Hjemmet, som "Give Away" til noen av vennene.

Trinn 1.

Her har jeg markert vasene med markering, gull og sølv. Det som er så spesielt med denne markeringsmalingen, er at når den brennes, så "bobler" den, og dette gir en utrolig fin effekt.

Trinn 2.

Neste trinn, markert med tinnfarge på begge sider av sølvmarkeringen.

Trinn 3.

Her er glasssmalingen påført i feltene.

Her er vasene ferdig markert med sølv eller gull, og tinn på begge sider.


Ferdig malt med glassmaling i feltene.

Nå skal dette stå i et døgn før brenning.



                                                                Kirsten

11 kommentarer:

  1. så flotte, Kirsten <3
    gleder meg til å melde meg på den giveawayen :-)

    Leste at du måtte utsette operasjonen...håper du har fått en ny dato og at den gjennomføres!

    klem tone

    SvarSlett
  2. Kjempe flotte, så flink du er :)
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelige lysglass!

    Ønsker deg en fin kveld!

    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  4. Så flotte Kirsten!
    Ha en fin uke =)
    Klem Line

    SvarSlett
  5. Wow...så utrolig flotte og dekorative disse ble :)
    Kjempeflink er du som får til alt dette.
    Ha en fin kveld
    Klem Sissel

    SvarSlett
  6. Så kjempefine Kirsten! :)

    Ønsker deg og dine en riktig god uke!

    Klem til deg <3

    SvarSlett
  7. Så flott og se at du er kreativ i vente tiden <3 Spennende med give away, de vasene og telys glassene er vakre !!

    Ha en fin dag Kirsten <3

    SvarSlett
  8. Hei, jeg forvillet meg inn på bloggen din, og her var det mye fint:) Følger deg videre, jeg. Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  9. Det er bra du holder koken!!! Mange klemmer M

    SvarSlett
  10. hvor lenge skal det dtå i ovnen ? har lagt det tørke i et døgn nå

    SvarSlett
    Svar
    1. De skal stekes på 150 grader i 30 minutter.<3
      Herdes i 3 døgn.

      Klem Kirsten

      Slett