lørdag 14. januar 2012

Skjerf til lille Mikkel.

Jeg fikk spørsmål fra datteren min om jeg ville lage skjerf til Mikkel. Har både strikket og heklet mye før i tiden, så jeg  tenkte at det må jeg vel kunne gjøre.
Fargeønske var beige eller grått. Fant et ganske fint garn i beige, og valgte å hekle.

Her godt i gang.


Ferdig.
Men det ble litt for bredt, og ønsket var da et strikket i mellomgrått.
Mormor satte i gang igjen:


Og her er det ferdige skjerfet (med noen søte knapper med skrift på - gutt - mormor - bestefar):


Her er det ferdige resultatet av begge skjerfene:



Men jeg må ærlig innrømme at med hekling blir det beste resultatet, jevnere kanter.
I løpet av et par dager så var begge ferdig. Nå er det grå sendt i posten så lille Mikkel kan holde seg god og varm.
 
                                                Hilsen fra mormor til Mikkel

11 kommentarer:

  1. Så fine !!
    Herlig med hjemme strikket :)
    Klem <3

    SvarSlett
  2. så koselig å lage noe til barnebarn...gleden blir så stor når det er hjemmelaget :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Koselig arbeid - skjerfene ble kjempefine!

    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  4. Hei. Du lager mye fint. Syns glassmalingen din er superflott. Jeg kunne veldig godt ønske meg nr. 1 eller 5.
    Flott hus du har i Spania. Tenker du koser deg der. Ha det godt. Klem, Drude

    SvarSlett
  5. Glemte å skrive mailadressen. Her kommer den: drude_sol@hotmail.com.

    SvarSlett
  6. Må ikke glemme knappene, de er jo bare helt smelt....

    SvarSlett
  7. Hei!
    Hvor er knappene fra? Har lett etter dem lenge.. =) Veldig fine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var moren til Mikkel som kjøpte dem. Skal høre med henne så får du beskjed.

      Slett
    2. Heidi: Knappene er kjøpt hos Nøkkelbarn.

      Slett
  8. Cute, and well done!

    SvarSlett